Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi | ITB2020 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Caner TASLAMAN |
Dersi Veren(ler) | Caner TASLAMAN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimin tarih içinde gelişim seyrinin detaylı bir tablosunu vermek, bilimin anlamı ve kapsamını incelemenin yanısıra bilimsel metodun yapısı ve bu hususta getirilmiş olan farklı teorileri ele almaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilimin tarih içinde gelişim seyri, bilimin anlamı ve kapsamı, bilimsel metodun yapısı ve bilime felsefi yaklaşım. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler tarihin gelişimini anlamada bilim tarihinin önemini kavrayacaklardır.
- Öğrenciler felsefe tarihi açısından bilim tarihindeki gelişmelerin önemini kavrayacaklardır.
- Öğrenciler görüşleri anlaşılır bir şekilde sunma yeteneğini kazanacaklardır.
- Öğrenciler bilimsel metodun yapısına dair teorik bilgi sahibi olacaklardır.
- Öğrenciler bilimsel gelişimde tarihsel faktörlerin oynadığı rolün farkına varacaklardır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik Yunan’da Bilim | Ders kitabı / İlgili bölüm |
2 | Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim | Ders kitabı / İlgili bölüm |
3 | Ortaçağ Avrupası’nda Bilim | Ders kitabı / İlgili bölüm |
4 | Bilimsel Devrim (Kopernik’ten Newton’a) | Ders kitabı / İlgili bölüm |
5 | Modern Bilim (Mikrodan Makroya) | Ders kitabı / İlgili bölüm |
6 | Realizm ve Araçsalcılık | Ders kitabı / İlgili bölüm |
7 | Popper ve Yanlışlanabilirlik | Ders kitabı / İlgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Popper ve Yanlışlamacılık | |
10 | Thomas Kuhn ve Paradigma | Ders kitabı / İlgili bölüm |
11 | Popper ve Kuhn’a Eleştiriler | Ders kitabı / İlgili bölüm |
12 | Imre Lakatos ve Araştırma Programları | Ders kitabı / İlgili bölüm |
13 | Althusser - Feyerabend | Ders kitabı / İlgili bölüm |
14 | Modern Bilim-Felsefe-Din İlişkisi | Ders kitabı / İlgili bölüm |
15 | Modern Bilim-Felsefe-Din İlişkisi | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|